Δευτέρα, 30 Απριλίου 2018

Δίαιτα DASH: Εξαφανίστε το Λίπος στην Κοιλιά και Χάστε 10 Εκατοστά μέσα σε 15 Μέρες

Στην λίστα των καλύτερων διατροφών του κόσμου, υπάρχει η δίαιτα DASH και είναι η καλύτερη για αρκετά χρόνια. Οι γιατροί λένε πως είναι η πιο αποτελεσματική δίαιτα και μπορεί να δυναμώσει πολύ την υγεία μας.

Σύμφωνα με επιστήμονες, η δίαιτα αυτή παίρνει 3,3/5 στην κατηγορία αποτελεσματικότητας και 4.5/5 στην κατηγορία υγείας.

Παρακάτω θα σας αποδείξουμε γιατί θεωρείται μία από τις καλύτερες δίαιτες:

Τι είναι η δίαιτα DASH;  



DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) είναι μία δίαιτα ειδικά σχεδιασμένη για την μείωση της πίεσης και είναι ιδανική για όσους είναι υπερτασικοί.

Αργότερα όμως, οι επιστήμονες είδαν πως αντιμετωπίζει και άλλα σημαντικά προβλήματα όπως: μειώνει την χοληστερόλη, την πιθανότητα εγκεφαλικού και καρδιακού και βοηθάει στην απώλεια του περιττού βάρους. Εκτός από αυτά, η δίαιτα αυτή μειώνει και την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη.

Ποια είναι η κεντρική ιδέα; 



Όλα τα απαραίτητα συστατικά που είναι υπεύθυνα για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και των εσωτερικών οργάνων είναι καλά ισορροπημένα στην διατροφή αυτή.

Είναι επίσης βολική γιατί δεν χρειάζεται να μετράτε και να καταγράφετε κάθε τροφή: πρέπει απλά να τρώτε τις συνιστώμενες τροφές και να μειώνετε το αλάτι που βάζετε.



Η διατροφή αυτή φτιάχτηκε για ανθρώπους που θα πρέπει να φροντίζουν μόνοι τους την διατροφή τους. Γι’αυτό δεν χρειάζεται να πεινάτε: μπορείτε να φτιάξετε πολλά γευστικά πιάτα. Απλά θα πρέπει να θυμάστε κάποιους βασικούς κανόνες.

Δεν είναι τόσο η ποσότητα του φαγητού όσο η ποιότητά του που κάνει την διαφορά. Δείτε παρακάτω κάποιες αρχές που θα πρέπει να ακολουθείτε:

 Να πίνετε 2 λίτρα νερό τη μέρα.
Να τρώτε 5 φορές τη μέρα. Κάθε γεύμα θα πρέπει να είναι μέχρι 215 γρ.
Η ημερήσια πρόσληψη θερμίδων να είναι 2,000-2,500.
Γλυκά: όχι περισσότερα από 5 φορές την εβδομάδα.
Να τρώτε περισσότερα δημητριακά, σπόρους, φασόλια, άπαχο κρέας και λαχανικά.
Να αποφεύγετε τα αναψυκτικά, το αλκοόλ και το κάπνισμα.
Να τρώτε το πολύ 8 σνακ τη μέρα αλλά μόνο εάν πεινάτε πολύ.
Να καταναλώνετε το πολύ 2-3 κ.γ αλάτι τη μέρα.
Να τρώτε ψωμί ολικής άλεσης.
Βγάλτε καπνιστές ή λιπαρές τροφές από την διατροφή σας, όπως και πίκλες, σφολιάτες και κονσέρβες.
Τι μπορείτε να τρώτε:
Για να έχετε μία σωστή διατροφή, θα πρέπει να θυμάστε τους στόχους σας. Εάν θέλετε να χάσετε βάρος, το μενού σας θα πρέπει να έχει λιγότερες θερμίδες. Με άλλα λόγια, να μειώσετε τα γεύματα σας.

Η καθημερινή σας διατροφή μπορεί να περιέχει τα ακόλουθα προϊόντα:



Δημητριακά: όχι λιγότερο από 7 μερίδες τη μέρα (μία μερίδα = 1 φέτα ψωμί, 1/2 κούπας μακαρόνια.)

Φρούτα: όχι περισσότερες από 5 μερίδες τη μέρα (μία μερίδα = 1 φρούτο, 1/4 κούπας αποξηραμένα φρούτα, 1/2 κούπας χυμό.)

Λαχανικά: 5 μερίδες τη μέρα (μία μερίδα = 1/2 κούπας βραστά λαχανικά.)

Γαλακτοκομικά χωρίς λιπαρά: 2-3 μερίδες τη μέρα (μία μερίδα = 50γρ. τυριού ή 0.15 λίτρα γάλακτος.)

Σπόρια, φασόλια, καρποί: 5 μερίδες την εβδομάδα (μία μερίδα = 40γρ.)

Ζωικά και φυτικά λίπη: 3 μερίδες τη μέρα (μία μερίδα = 1 κ.γ ελαιόλαδο ή λινέλαιο.)

Γλυκά: όχι περισσότερες από 5 φορές την εβδομάδα (μία κ.γ μέλι ή μαρμελάδα.)

Υγρά: 2 λίτρα τη μέρα (νερό, πράσινο τσάι, χυμό.)

Πρωτεΐνη: 0.2 κιλά άπαχου κρέατος ή αβγών.

Τι να αποφεύγετε:

Αποφύγετε όλες τις βλαβερές τροφές και τελικά θα δείτε πως δεν θα τις έχετε ανάγκη.

Πώς να σχεδιάσετε την διατροφή σας:

Μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας μενού με βάση τους κανόνες και τα προϊόντα που σας δείξαμε παραπάνω.

Δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι ακραίο. Απλά προτιμήστε τις ‘καλές’ τροφές και αποκλείστε τις ‘κακές’ σταδιακά.  Εάν θέλετε να χάσετε βάρος, προσαρμόστε ανάλογα τις θερμίδες που καταναλώνετε.

Υπάρχουν επίσης πολλά γευστικά πιάτα στο διαδίκτυο που είναι κατάλληλα για την διατροφή αυτή.

Συμπέρασμα:

Η δίαιτα DASH είναι εύκολη, ασφαλής και χρήσιμη και θα σας κάνει να νιώθετε πολύ καλύτερα με το σώμα σας.

Αυτή η διατροφή θα παρέχει στο σώμα σας όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται χωρίς να στερείστε τίποτα και γρήγορα θα δείτε το βάρος σας να μειώνεται.

Εσείς έχετε ακούσει για την δίαιτα αυτή; Θα την δοκιμάζατε;